למבקרים בבלוג שלום וברוכים הבאים!

בבלוג החי והצומח בחולות חולון אני מציגה בפניכם צילומים שביצעתי בחולות במשך כמה שנים ועדיין ממשיכה במלאכה. מטרתי תיעוד, מעקב ולימוד עצמי. המבקש לקבל מידע מדעי יכול לפנות לספרות המקצועית שכן השכלתי אינה בתחום הבוטניקה או הזואולוגיה. תודה לפרופסור אבינעם דנין מהאוניברסיטה העברית, מומחה בינלאומי לבוטניקה, שעזר לי בזיהוי הצמחים. לזיהוי בעלי החיים, בעיקר החרקים, נעזרתי בבלוג המצויין והעשיר של עמיר וינשטיין - חרקים - עולם קטן בגדול, בבלוג המרהיב של עוז ריטנר Israel Insect World וכן במגדיר החרקים בישראל של פנחס אמיתי.

אני מקוה שצילומי יחשפו בפניכם את המגוון העשיר כל כך של חיים בחולות ויתרמו לאהבת ושמירת הטבע.

טיילו בטבע ושמרו עליו!

אילנה לקשטיין
להקדמה



















חפש בבלוג זה

יום ראשון, 5 ביוני 2011

המוזיאון לתולדות חולון

נסיבות חיי הובילו אותי, לאחר פרישתי לגמלאות מוקדמות, אל המוזיאון לתולדות חולון אשר חולל שינוי משמעותי בחיי. לאחר שהתאוששתי מניתוח, בעקבותיו היה עלי ללמוד ללכת שוב על רגלי ולהרבות בהליכה, גיליתי שוב את עיר ילדותי והתאהבתי בחולון בשנית. בד בבד חיפשתי מקום בו אוכל להתנדב ולתרום. המוזיאון לתולדות חולון, בהנהלת סמדר ספקטור דנון, סיפקו לי הזדמנות פז זו. רציתי לפתוח דף חדש ולא להמשיך בתחום החינוך בו עסקתי במשך 35 שנים  - מורה לתולדות האמנות והארכיטקטורה ומנהלת בית ספר מקיף די גדול.


                                                   המוזיאון לתולדות חולון ברחוב לאון בלום 26

כאן יכולתי לנבור בארכיון, להכין תחקירים, סיורים,תערוכות, פעילויות עם תלמידים, ספרים, קטלוגים, ביטאונים ועוד. בין היתר כתבתי ספר על האדריכלות בחולון. את רוב זמני אני מקדישה לצילום, בעיקר בחולות אך גם על פי בקשות של סמדר ספקטור דנון. כך הכנתי עבור המוזיאון תערוכות מצולמות על האדריכלות בעיר, על חולון בימי מלחמת העצמאות, מוסדות חינוך בעיר, תערוכה על מראה מקומות בעיר אז והיום, נשות חולון,                         צמחיית החולות, בעלי החיים ועוד.


                                     פתיחת תערוכת אדריכלות חולון במדיטק במעמד ראש העיר


פגשתי כאן גם צוות מדהים של מתנדבים, מוותיקי העיר, אנשים משכמם ומעלה. כולם תורמים מזמנם למוזיאון ומבקשים לחזק את הזיקה של הדור הצעיר וילדי העיר להיסטוריה המקומית.

סמדר והמתנדבים מרימים כוסית

                                                              צוות המוזיאון והמתנדבים

גם צוות המוזיאון מורכב מבנות נפלאות שרון מזרחי המזכירה, אלישבע אדלמן הארכיונאית והדס קיש,אחראית ההדרכה. לפניה הייתה בתפקיד קרן רייך - דמות מקסימה בפני עצמה. יחד איתן נמצאת תמיד בת שירות הלאומי, בימים אלו זוהי מירי אורן המתוקה.
למרות התנאים הפיזיים הבלתי נסבלים במוזיאון, אשר שוכן בביתו הקטן והצפוף של חבר הכנסת ז"ל הרצפלד אשר הוריש את ביתו לעיר, הרי שההרכב האנושי אותו ציינתי קודם מפיק עבודה ברוכה  ואיכותית.
תודה לסמדר על שעזרה לי לפרוח ולהתפתח.

                                                         פעילות עם תלמידים בחולות

                                                 פעילות עם תלמידים במתחם גני סיפור
                                                            המתנדבים יוצאים לטיולים
                                              המתנדבים בטקס העובד המצטיין של אלישבע אדלמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה